Auteur Topic: ketting merken/kwaliteiten  (gelezen 8398 keer)

motocarlo

• Vele forum leden
  • Hero Member
  • *
    • Bekijk profiel
ketting merken/kwaliteiten
« Gepost op: oktober 06, 2011, 08:25:01 pm »
Voor mijn primaire ketting ben ik een overtuigd gebruiker van Renold. Die gaan echt lang mee!
De achterketting heeft een zwaarder leven- en moet dus vaker vervangen worden.
Zo heb ik behalve Renold  ook diverse andere merken gemonteerd met wisselende levensduur.
Merken als Tsubaki-DID-IRIS-Regina zijn zo gepasseerd. Nu ben ik weer terug bij Renolds.
Ik heb 2 vragen:
1ste- wie heeft er ervaring met O- ring kettingen, graag het merk en type vermelden?
2e   - Vincent rijders zweren bij het merk IWIS- wie heeft daarmee ervaring op zijn Velocette?

limbers

• Vele forum leden
  • Velo leden
  • *
    • Bekijk profiel
Re: ketting merken/kwaliteiten
« Reactie #1 Gepost op: oktober 12, 2011, 09:45:46 pm »
Hallo,
in Deutsch, sorry.
O-Ringketten sind breiter. Bei der 5/8 x 3/8 Kette wird es sehr eng zum Kettenkasten.
Bisherige Erfahrungen: RENOLD primär mit gelegentlichen Rollenplatzern, sekundär unauffällig mit normalem Verschleiß. Wird Renold z. Zt. in Indien gefertigt?
IWIS hat bis ca. 2005 Motorradketten gefertigt. Diese gab es sogar in racing-Qualität mit vernickelten Laschen. Die Rollen waren kugelgestrahlt. Mit diesen Ketten habe ich gute Erfahrungen gemacht, z.B. keine Rollenplatzer.
IWIS fertigt nach wie vor Ketten, im Fahrzeugbereich im wesentlichen Motor-Steuerketten.
Im Bereich Antriebstechnik (drive) gibt es nach wie vor die Ketten 1/2 x 5/16 und  5/8 x 3/8. Mit dem Zusatzzeichen "S" sind die Bolzen besonders verstärkt, ausserdem haben diese Ketten eine reibungsarme Beschichtung. Die Bruchlast liegt über der DIN.
Der IWIS download- Katalog  zeigt diese Ketten und die Bezugsquellen.
Tot ziens, Heinz

motocarlo

• Vele forum leden
  • Hero Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 31, 2011, 04:04:18 pm »
Hallo Heinz,

Herzlich Dank- mach ruhig weiter auf Deutsch.
Forum Mitglieder sprechen alle Campingplatzdeutsch.

In aansluiting op je advies mbt problemen met O ring kettingen attendeer ik op Laverda liefhebbers die hun 3/8 x 5/8 ketting aangepast hebben op 1/4 x 5/8 X- type ketting. DID wordt aanbevolen. DE maximale belasting is tot 100 PK.

Ik neem aan dat Martie Spekkink ons kan adviseren hoe de trommel tandkrans hiervoor aan te passen. Idem kan dat ook voor het versnellingsbak tandwiel.
Vraag: wie heeft deze wijziging al op zijn Velo toegepast.
Graag een ervaringsbericht.

motocarlo

• Vele forum leden
  • Hero Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 01, 2011, 11:20:47 am »
Reactie van Martie Spekkink:
De eerste o-ringketting op mijn Velo kwam van I-wis. Heette toen O-wis.
Heeft ongeveer 60.000! km super gedaan. Een nieuwe was niet te vinden.
Importeur gebeld, die vertelde dat I-wis geen motorfietskettingen meer produceerde. (Nu dus inmiddels wel weer?!) Ik heb meerdere merken geprobeerd. Van 2 D.I.D. exemplaren veel verdriet gehad. Ben momenteel op meerdere motoren met Regina onderweg. Kom in de toekomst mogelijk weer bij Renold of I-wis/O-wis terecht? Tip: kijk niet alleen wat het beste is, maar kijk naar wat goed genoeg is! Prijs/Kwaliteit verhouding.

Reactie op verkransen remtrommel:
Zie artikel in de Visstaart nr 209. Resultaat is te aanschouwen tijdens de onderdelenmiddag in Achterveld d.d. 5-11-2011.

Martie

limbers

• Vele forum leden
  • Velo leden
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 28, 2011, 08:24:53 pm »
Hallo,
IWIS macht keine MOTORRADketten mehr. Es werde jedoch Ketten für den Maschinenbau gefertigt die qualitativ über der DIN - Norm liegen. Es sind keine ORing Ketten.
Cheers Heinz