Auteur Topic: tandriem ipv primaire ketting  (gelezen 3980 keer)

motocarlo

• Vele forum leden
  • Hero Member
  • *
    • Bekijk profiel
tandriem ipv primaire ketting
« Gepost op: januari 12, 2014, 05:23:15 pm »
De vertrouwde ketting lijkt niet meer te voldoen. Race liefhebbers moeten al helemaal nix hebben van oliesmeerboel en zo hebben enkelen de tandriem set gemonteerd (door sommigen ook wel jarretel genoemd). Maar ook is er onder de toerrijders vanwege blijvende olielekkage uit de primaire kast een groeiende belangstelling om de ketting te vervangen. De tandriem behoeft geen smering-maar de Velo koppeling heeft wel een lager (C26AS) welke smering behoeft. Hoezo geen smering??
De aanschaf van een tandriemset  betekent een stevige aanslag op onze hobby portemonnee.

Tijd om te informeren hoe de praktijk ervaringen zijn. Voorstanders en tegenstanders reageren alstublieft!!

motocarlo

• Vele forum leden
  • Hero Member
  • *
    • Bekijk profiel
Re: tandriem ipv primaire ketting
« Reactie #1 Gepost op: maart 18, 2014, 10:07:48 pm »
In Visstaart 222 kun je lezen hoe Gerard Joosten gevaren is met de aanschaf en de montage van een beltdrive op zijn MAC.
Inmiddels heeft hij er meer dan 200 km mee gereden. Hij is vol lof over de Belt Drive conversie kit -geleverd door KTT services. De koppeling werkt perfect en dankzij de droge primaire kast kan hij zijn MAC nu overal parkeren.
« Laatste verandering: april 06, 2014, 04:32:05 pm door motocarlo »

gtjoosten

• Velo leden
  • *
    • Bekijk profiel
Re: tandriem ipv primaire ketting
« Reactie #2 Gepost op: oktober 12, 2014, 01:08:00 pm »
Inmiddels 750 km met mijn beltdrive gereden. Niets na of bijgesteld aan de koppeling. Of het koppelingslager zijn oliesmering mist is nog niet merkbaar, maar aangezien de Velo op dit moment zijn winterbeurt krijgt ga ik dit natuurlijk wel beoordelen. Ik verwacht niet dat het lager droog staat en als je een goed merk lagervet gebruikt zou het volgens mij geen kwaad kunnen! Wordt vervolgt!